Duże firmy wymagają dużej infrastruktury IT i działu do jej obsługi. Małe firmy często nie mogą sobie pozwolić na takie wsparcie wewnętrzne, ale potrzebują w pełni funkcjonalnych systemów informatycznych, aby firma działała prawidłowo. Dla takich firm zewnętrzne wsparcie IT może być opłacalnym, ale niezbędnym zasobem.
1. Unikaj rachunków za pensje IT
Nawet jeden doświadczony, przeszkolony specjalista IT może kosztować dużo pieniędzy. Płacenie pensji, podatku, ubezpieczenia społecznego, emerytury i innych świadczeń może mieć duży wpływ na wyniki finansowe. W przypadku małych firm po prostu nie ma wystarczających wymagań IT, aby usprawiedliwić zatrudnienie kogoś do prowadzenia systemu w pełnym wymiarze godzin. Zamiast tego skieruj pieniądze na swój biznes i zapłać znacznie mniej za zewnętrznego specjalistę IT, który pomoże ci, gdy będziesz go potrzebować.
2. Wsparcie online i telefoniczne
Jeśli nie masz wsparcia w biurze, musisz wiedzieć, że na końcu telefonu jest ktoś, kto może pomóc w razie problemów informatycznych. Większość firm oferujących wsparcie IT oferuje wsparcie telefoniczne i internetowe, a ponieważ wiele problemów można rozwiązać przez telefon, nie będziesz musiał czekać na inżyniera, który przyjdzie do biura.
3. Bezpieczeństwo
Niektóre z najważniejszych części twojego systemu IT chronią cię przed oszustwem, wirusami lub innymi szkodami. Każde oprogramowanie chroniące system wymaga regularnego sprawdzania i aktualizacji, aby mieć pewność, że firma jest bezpieczna. Zamiast planować to dla kogoś w biurze, znacznie łatwiej jest umówić się z zewnętrzną firmą informatyczną, która przyjdzie do twojego biura zgodnie z ustalonym harmonogramem, aby twoje bezpieczeństwo IT było aktualne.
Korzystanie ze wsparcia IT ma wiele zalet, ale dla małych firm najważniejsze jest to, że zewnętrzne wsparcie IT pozwala skoncentrować się na firmie, przy jednoczesnym zachowaniu zaufania do systemów IT – i przy znacznie niższych kosztach niż zatrudnienie własnego eksperta IT.