We współczesnym świecie projektowanie aplikacji mobilnych przestało być zajęciem tylko i wyłącznie speców od IT. Coraz częściej przy ich tworzeniu głos zabierają behawioryści, odpowiedzialni za sprowokowanie określonych emocje i więzi użytkownika z aplikacją. Oto krótki przepis na aplikację mobilną.
Potrzeby klienta fundamentem pod aplikację mobilną
Przystępując do dowolnego działania, musimy określić pewne założenia. W przypadku aplikacji mobilnych ważny jest cel powstania aplikacji oraz środowisko, w jakim ma ona działać. Od odpowiedzi na te pytania zależy również wybór języka programowania. Na tym etapie firma tworząca aplikacje mobilne musi uzyskać od klienta informacje dotyczące funkcji, jakie ma spełniać zamówiona aplikacja.
Projekt funkcjonalny aplikacji mobilnej
Biorąc pod uwagę konkurencję na rynku tworzenia nowych aplikacji, jak najbardziej zasadne jest położenie dużego nacisku na innowacyjność projektowanych rozwiązań. Pomysły i rozwiązania funkcjonalne wynikać powinny z ogólnych trendów w tej dziedzinie i nie muszą dotyczyć branży, dla której powstaje aplikacja. Pomocne w tym zakresie mogą okazać się wskazówki specjalistów na pozór niezwiązanych z branżą lub wyniki testów na wąskiej grupie docelowej.
Wdrażanie i testowanie aplikacji mobilnej
Dobrze zaprojektowana aplikacja mobilna będzie zapewniać jej użytkownikom odpowiednio wysoki poziom bezpieczeństwa. Doprowadzenie do wycieku danych jednoznaczne jest z odejściem takiej aplikacji w zapomnienie. Dlatego tez niezbędne jest testowanie projektowanie aplikacji i to na szeroką skalę na różnych urządzeniach mobilnych. W ten sposób testowanie aplikacji mobilnych prowadzić ma do eliminowanie błędów, a w rezultacie dostarczanie sprawdzonego i niezawodnego produktu.
Dystrybucja i obsługa nowej aplikacji mobilnej
W zależności od potrzeb i przeznaczenia nowopowstałej aplikacji jej dystrybucja prowadzona jest za pośrednictwem znanych sklepów z aplikacjami. Dzieje się tak w przypadku aplikacji ogólnodostępnych, kierowanych do szerokiej grupy użytkowników. Problemu z dystrybucją nie ma w przypadku aplikacji dedykowanych np. dla pracowników jednej firmy. Aplikacja wgrywana jest na urządzenia wszystkich użytkowników grupy docelowej. Każda szanująca się firma dążyć będzie do zapewnienia swoim odbiorcom odpowiednich szkoleń, serwisu oraz bieżącej pomocy w obsłudze aplikacji.